Anasayfa Sektörler
Sektörler için çözümler


Perakende
Perakende sektörü; 21. yüzyılın gelişmiş iletişim ortamında, sadakati düşük, beklentisi yüksek, herhangi bir hata durumunda çabucak kızan müşterilere sahip artık. Müşteri beklentisinde yaşanan bu olağanüstü artış, müşteri memnuniyetini önemseyen firmaların karşılaması gereken bir talep olarak öylece duruyor. Öte yandan, alışverişin artık cep telefonundan televizyona, evden internete kadar dağılmış çok kanallı yapısı, sektör yöneticilerini takip edilmesi zor süreçlerle başbaşa bıraktı.
 
Üretim
Üretim sektöründe artan dışkaynak yönelimi, anlık güncel bilgi gereksinimi ve rekabet ortamında maliyet düşürme zorunluluğu, sektör firmalarının partnerleri, tedarikçileri ve bayileri ile özel bilgilerini paylaşmasını zorunlu hale getiriyor. Bu paylaşım çoğu zaman üretici firmanın insan kaynağı maliyetlerini düşürmek için bir takım verileri tedarikçi ve partnerlerine girdirmek istemesinden dolayı çift taraflı hale geliyor.
 
Finans
Yeni teknolojilerin hayatlarını ne kadar kolaylaştırdığını farkeden tüketiciler, artık tüm sektörlerde olduğu gibi finansal hizmetlerde de beklentilerini çok yükseklere taşımış durumda. Bu değişimi okuyabilen bir çok bankanın haftanın 7 günü hizmet veren süpermarket şubeleri açması, sadece spesifik finansal konularda hizmet veren şubelerin hizmete girmesi ve fiziksel para transferi dışındaki tüm finansal faaliyetlerin artık online olarak halledilebiliyor olması sektörün sadece 5 yıllık bir geçmişinin özeti...
 
Medya
İnternet ve medyanın her ikisinin de 'mecra'lar olması ilk başlarda internetin medyayı ortadan kaldıracağı gibi bir teoriye yol açsa da sonraları internetin yeni bir medya platformu hem de en güçlü medya platformu olarak konumlanması ile medya sektörü internetin gücünü kullanan en önemli sektör haline getirdi. İnternetin mekandan bağımsız yapısı sektöre hep hayalini kurduğu olanaklar sundu. Kitlelere yollarda, okullarında, iş yerlerinde hatta evlerinin mutfaklarında ulaşmak mümkün hale geldi.
 
Telekomünikasyon
Teknolojinin en hızlı uygulama sahası bulduğu sektörlerin başında geliyor telekomünikasyon sektörü. Trendlerin değişim hızının bir yılın altında olduğu sektörün müşterileri her geçen gün daha yüksek beklentiler içine girerken, sektör firmaları artan teknoloji yatırım maliyetlerini asgari seviyede tutabilmek ve rekabet güçlerini kaybetmemek için hali hazırdaki altyapılarından azami seviyede çözüm geliştirmek için mücadele ediyorlar.
 
Kamu
Son teknolojik gelişmelerin diğer sektörlerde yarattığı müşteri beklentilerindeki inanılmaz yükseliş, kamu kuruluşları için de ister istemez kendini göstermeye başladı. Halk, kamu kuruluşlarında işini hızlı ve sorunsuz bir şekilde halledebilmeyi; bilgilerine ülkenin her yerindeki kamu kuruluşlarından ulaşmayı ve her seferinde yeni baştan beyanat vererek zaman ve para kaybetmek istemiyor.
 
Eğitim
Teknolojideki baş döndürücü gelişmeler en derinden eğitim sektörünü etkiliyor. Günümüzde teknoloji, farklı bir disiplin olmasının çok ötesinde herkesin sahip olması gereken bir temel haline geldi. Teknolojiye hakimiyet artık insan kaynaklarının birinci önceliği... Bu durumun sektöre yansıması temel eğitim seviyesinde teknoloji altyapısının kazandırılmasına dair stratejilerin gelişmesini sağlarken, örgün eğitim gerektirmeyen bir çok konuda çağımızın yeni meslekleri olarak karşımıza çıkıyor. Sektörün aktörleri bu anlamda eğitim kurumlarında teknolojiyi ne derece etkin kullanabildikleri ile değerlendiriliyorlar.İnsanların giderek hızlanan yaşamları tüm eğitim dönemlerinde giderek kendini daha fazla gösteriyor artık. İlköğretimden üniversiteye kadar tüm dönemlerde eğitim artık 'sınıf eğitimi'nin çok ötesinde; her zaman, her mekandan ve platformdan bağımsız erişilebilen bir hizmet olmak zorunda. Cep telefonlarından, dizüstü bilgisayarlara, elektronik okuma sistemlerinden dijital televizyon yayınlarına kadar geniş bir yelpazede bulunan hizmetler, bu karmaşanın yönetiminin sektörün başlıca sorunları arasında sayılıyor.