Medya
Medyada dönüşüm çoktan başladı! Artık isteyen herkes bir televizyon kanalı, bir radyo kanalı, bir gazete sahibi olabiliyor. Hem de bedavaya...

İnternet ve medyanın her ikisinin de 'mecra'lar olması ilk başlarda internetin medyayı ortadan kaldıracağı gibi bir teoriye yol açsa da sonraları internetin yeni bir medya platformu hem de en güçlü medya platformu olarak konumlanması ile medya sektörü internetin gücünü kullanan en önemli sektör haline getirdi. İnternetin mekandan bağımsız yapısı sektöre hep hayalini kurduğu olanaklar sundu. Kitlelere yollarda, okullarında, iş yerlerinde hatta evlerinin mutfaklarında ulaşmak mümkün hale geldi.

Mekandan bağımsız bu platformun bir de zamandan bağımsız olduğunu düşününce, her yerde ulaşabildiğiniz insanlara her zaman ulaşabileceğinizi düşündüğünüzde işte o zaman sektörün internet üzerinden dönüştüğü tesbitini yapmak hiç de zor değil. İnsanların gezindikleri sayfalar ve aradıkları bilgileri analiz ederek ilgi alanlarını tesbit eden sistemler sayesinde reklamları sadece ilgilenen kitlelere ulaştırmak reklam dönüşüm oranlarında korkunç artışları beraberinde getiriyor. Onbinlerce insana yapacağınız ve yalnızda %1 dönüşüm sağlayacak bir reklam kampanyasının sağlayacağı etkiyi artık söz gelimi sadece 100 kişiye ulaşarak sağlamak mümkün, bu da zaman ve maliyetten çok ciddi kazançlar elde edilmesi anlamına geliyor.

Reklamların amacına ne kadar ulaştığını müşterilerinizin verisine bağlı kalmadan (satış rakamları vs.) tesbit edebilmeniz de artık internet ile mümkün. Reklamlara eklenen etkileşim olanakları ile kitle ilgi oranlarını izleyebilir, müşterilerinize sağlayacağınız internet tabanlı panellerle bu bilgileri paylaşabilir ve onların reklam politikalarını oluşturmalarına yardımcı olarak daha çok reklam geliri elde edebilirsiniz.

Yine internetin hayatımıza soktuğu en önemli inovasyon, paylaşım kültürü oldu. İnsanların çektikleri videoları, yazdıkları yazıları, kaydettikleri demo müzik çalışmalarını internetten tüm dünya ile paylaşıyor olması sektörde yeni bir çağın da başlangıcı oldu aslında. Kendi çalışmalarını paylaşanlar ve bu paylaşımları kendi platformlarında yayınlamak için mücadele veren kıran kırana bir sektör... İnternet platformlarının gerçek platformalarla kıyaslanamayacak derecede maliyet avantajına ve uygulama kolaylığına sahip olması da artık isteyen herkesin internette bir televizon kanalı, bir radyo kanalı ya da bir gazete sahibi olabilmesini sağladı.

İnternetin sektöre sağladığı bir diğer getiri de, etkileşim oldu. Gazetelerin haberlerine, fotoğraf ve video galerinde kullanıcıların yorumlarını ya da puanlarını alabilmesi hedef kitlenin haberin parçası olmasını sağladığı ve sadakat yarattığı gibi, sektöre geri besleme vermesi açısından da çok önemli. Öte yandan, bundan 5-6 yıl önce günler süren kamuoyu ve anket çalışmalarının artık saatlerle sınırlanması ve eskiye kıyasla artık bedavaya yapılıyor olması da bir diğer altı çizilmesi gereken konu.

Teknolojik gelişmelerle birlikte popüler olan son trend: Video. Medyanın tam olarak anladığı anlamda ancak çok daha iyi bir kullanıcı deneyimi ile internetten yayınlanmasına 'streaming' deniyor. Streaming ile internet video maliyetlerini düşürmek, inovasyon sınırlarını zorlayarak yayınlara hayranlık uyandırıcı etkileşim unsurları eklemek mümkün.

Siz de ister hali hazırda bir medya sahibi ister bunu planlayan birisi olun; yapmanız gereken tek şey acele etmek ve inovasyonumuza güvenmek!..

Sektör için çözümlerimiz